Volledige luchtvering van Goldschmitt

Luchtvering vervangt de standaard gemonteerde stalen veren van de autofabrikant en zorgt voor een excellente rijbelevenis.

Wat is nou eigenlijk het nut van een volledig luchtveersysteem?

In de eerste plaats moet zo’n dergelijk systeem een ​​comfortabele rit bieden en een positieve invloed hebben op de rijeigenschappen en dus ook op de veiligheid. De hardware van een volledig luchtveersysteem is in eerste instantie verantwoordelijk voor deze belangrijke functies. Luchtbalgen, beugelconstructies en schokdempers vervangen de normaal aanwezige stalen veren en zorgen in combinatie met een nauwkeurige afstelling van de ophanging voor het gewenste comfort en de extra veiligheid. Vooral bij zware campers of ambulance-carrosserieën hebben volle luchtveren een positief effect op het algehele rijgevoel: rolbewegingen behoren tot het verleden, de directionele stabiliteit is veel hoger dan bij standaard loopwerk. Bovendien zijn de voertuigen nauwelijks gevoelig voor uitbreken in bochten. Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk ervaar je een onbeschrijfelijk rijcomfort met het gebruik van een volledig luchtveersysteem.

Ervaar een compleet nieuw rijgevoel

Volledige luchtveren worden overal gebruikt, waar mensen en materialen heel voorzichtig moeten worden verplaatst. Dit geldt zowel voor campers als voor bedrijfsvoertuigen zoals ambulances. Zoals de naam ‘Vollluftfeder’ al zegt, nemen balgen de volledige ondersteuning van de carrosserie over. De standaard stalen ophanging wordt vervangen door grote luchtblazen, die worden geregeld via intelligente niveauregeling en de innovatieve AirDriveControl®. Hierdoor kunnen verschillende laadomstandigheden betrouwbaar worden gedetecteerd en volledig automatisch worden gecompenseerd.

 

Verschillende soorten luchtveringen

Wat is nou het verschil tussen een 2- en 4-kanaals luchtvering?

Wat is nou eigenlijk het nut van een volledig luchtveersysteem?

De termen 2-kanaals en 4-kanaals systemen klinken ingewikkelder dan ze in werkelijkheid zijn. Natuurlijk is er een zeer complexe technologie in beide systemen, maar het werkingsprincipe is vrij eenvoudig uit te leggen. Een 2-kanaals systeem wordt meestal geïnstalleerd op de achteras van een voertuig, terwijl 4-kanaals systemen worden geïnstalleerd op de voor- en achteras. Het aantal kanalen beschrijft in dit geval het aantal geïnstalleerde luchtbalgen, het aantal afzonderlijke luchtcircuits en vooral het aantal hoogtesensoren. Terwijl in het 2-kanaals systeem alleen de stalen veren van de achteras worden vervangen, worden met een 4-kanaals volledige luchtveer op alle wielen luchtbalgen met groot volume gebruikt. De standaard aanwezige mes-, schroef- of torsiestaafveren worden volledig vervangen door flexibele luchtveren.

Het 2-kanaals systeem

De 2-kanaals automatische niveauregeling heeft twee niveausensoren die op de balg van de achteras zijn gemonteerd. De lucht uit de compressor wordt afzonderlijk naar de linker en rechter luchtblaas geleid. Het systeem kan zo eenzijdige wielbelastingen detecteren en deze in hoogte compenseren. Vanaf het rijniveau kan de achterzijde worden verhoogd en verlaagd met behulp van een bedieningspaneel. De geprogrammeerde hoogten kunnen worden opgeslagen naar wensen van de klant.

Het 4-kanaals systeem

De 4-kanaals automatisch niveau nivellering verschilt van de 2-kanaals controller vanwege de grotere componenten. Elk van de vier balgen heeft zijn eigen niveausensor. Hierdoor kunnen verschillende wielbelastingen automatisch worden gecompenseerd. Naast de selectie van vier geprogrammeerde rijhoogten, kan het hele voertuig worden verhoogd of juist verlaagd. Met de auto-level functie kan het voertuig ook horizontaal worden uitgelijnd. Dit is mogelijk door eenvoudig op een knop te drukken.

Elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP)

Compatibel met een elektronisch stabiliteitsprogramma

Het elektronisch stabiliteitsprogramma verwijst naar een elektronisch bestuurd rijassistentiesysteem voor motorvoertuigen, dat het uitbreken van de auto door opzettelijk remmen van afzonderlijke wielen tegengaat. Sinds 2011 is het handige assistentiesysteem een ​​onmisbare functie in een nieuwe auto- en in bedrijfsvoertuigen. De veiligheid van onze klanten staat voorop, daarom zijn we bijzonder trots dat al onze luchtveersystemen, of het nu gaat om extra of volledige luchtvering, ESP-compatibel zijn en daarom kunnen worden bediend met een geactiveerd stabiliteitsprogramma.

 

Elektromagnetische compatibiliteit (EMV)

Immuun voor elektromagnetische interferentie

Alle luchtveringen van Goldschmitt zijn getest op elektromagnetische compatibiliteit. De EMC-test zorgt ervoor dat de werking van een technisch apparaat niet wordt verstoord of beïnvloed door andere apparaten met ongewenste elektrische of elektronische effecten. Tegelijkertijd wordt ervoor gezorgd dat het geteste object ook geen storing met andere elektromagnetische apparaten veroorzaakt. Met andere woorden, het hefsysteem van de Pro-Serie is niet gevoelig voor externe elektrische en elektromagnetische interferentie en heeft geen andere elektromagnetische invloed op andere apparaten. Zo kunnen we u in elke omgeving een soepele werking van onze luchtveersystemen garanderen.

Laadvermogen

Meer laadvermogen dankzij luchtvering

 

Als het laadvermogen van uw camper niet voldoende is, is er bij veel voertuigen een latere uitbreiding van het laadvermogen mogelijk. Een volledige, dus 4-kanaals, luchtvering is een populair product om zowel het rijcomfort, als het toegestane totale gewicht of de asdruk te optimaliseren. Voorwaarde voor een lading is een bijbehorend laadtestrapport voor uw voertuigmodel. Wij adviseren u graag en controleren voor u of er een bijbehorend rapport beschikbaar is voor uw voertuig en of er kosten aan verbonden zijn. Let erop dat ook het laadvermogen van de banden en velgen een belangrijke rol speelt bij een toename van de belasting. Onze aluminium velgen uit de GSH- of GSM-serie hebben een zeer hoog laadvermog