Hulpluchtvering van Goldschmitt

Luchtvering geeft ondersteuning aan de standaard bladveren, maar zorgt ook voor meer rijcomfort en veiligheid.

Standaard stalen veren, schroefveren, bladveren en ook torsiestaven  bereiken al snel hun grenzen. Ze hebben het grote nadeel dat ze onder permanente belasting hun veerspanning verliezen en het chassis niet meer aan de verwachtingen kan voldoen van de bestuurder.

Deze kunnen ook getroffen worden door staalmoeheid. Dit betekend dat het verenpakket haar oorspronkelijke werk niet meer kan doen. Extra luchtvering kan helpen. De flexibele luchtveren verhogen de achterkant van uw voertuig en zorgen voor meer veer- en rijcomfort.

Het verschil tussen luchtvering en hulpluchtvering

Bij hulpluchtvering wordt er bij de reeds bestaande ‘stalen’ vering een luchtbalg geplaatst die de bestaande vering meehelpt te veren en het voertuig dus hoger kan zetten. Het kan zijn dat de oudere vering niet meer genoeg capaciteit heeft maar bij een zwaardere belasting dan normaal kan ook hulpluchtvering een uitkomst bieden. Een kampeerauto moet voor ideale rijeigenschappen nu eenmaal enigszins voorover staan. Bij volledige luchtvering wordt de bestaande ‘stalen’ vering verwijdert en wordt daarvoor in de plaats een luchtbalg geplaatst. Nu is de veerweg volledig door de luchtbalg bepaald. Het voordeel is tevens dat het voertuig verder kan zakken dan met een ‘stalen’ veer. Bij een hulpluchtvering zakt het voertuig zover totdat de ‘stalen’ vering het weer op zich neemt. Hulpluchtvering-systemen zijn vele malen voordeliger dan volledig luchtveringsystemen. Hulpluchtveringen kunnen eenvoudig en lux aangebracht worden. Van zonder compressor en manometers tot luxe compressoren met manometers of zelfs indicatoren voor de minimale druk bewaking. Volledige luchtveringsystemen zijn sets met hoogwaardige systemen aangezien je volledig afhankelijk bent van het systeem. Hulpluchtvering is daarom ook duidelijk goedkoper dan volledige luchtvering.

Geef uw camper meer rijcomfort

Extra luchtveren zijn, zoals de naam al doet vermoeden geïnstalleerd naast de standaard stalen veer op de achteras. Ze zijn de meest flexibele van alle hulpveren en bieden veel voordelen ten opzichte van stalen veren. In tegenstelling tot mechanische veren, kunnen de hoogte en het draagvermogen van de veerelementen van een luchtvering de zogenaamde luchtbalgen traploos worden aangepast met perslucht. Hoge belastingen kunnen worden gecompenseerd met een passende tegendruk. De luchtdruk kan gemakkelijk vanuit de cabine worden geregeld met behulp van het standaardbedieningspaneel en de krachtige compressor. Dit maakt het mogelijk om de achterkant van zware campers of bedrijfsvoertuigen permanent of alleen sporadisch te  verhogen als u bijvoorbeeld steile veerboothellingen of slechte wegen moet passeren.

Bewezen 2-kanaals luchtsysteem

Brengt eenzijdige ladingen snel en efficiënt in evenwicht

De kampeerauto fabrikanten doen er alles aan om de gewichtsverdeling van uw camper zo goed mogelijk in verhouding te brengen, toch is het moeilijk om de interieurinrichting in juiste balans te brengen. Ook spullen die u zelf meeneemt zorg voor een onbalans.

De flexibele luchtbalgen van het 2-kanaals hulpluchtvering systeem wordt door twee afzonderlijke luchtcircuits van perslucht voorzien. Met behulp van de standaard regeleenheid met 2 circuits inclusief een dubbele manometer kan de luchtdruk van beide balgen afzonderlijk worden gelezen en geregeld. Op deze manier kunnen verstorende neigingen eenvoudig en gemakkelijk worden gecompenseerd en op elk moment individueel worden aangepast

Elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP)

Compatibel met een elektronisch stabiliteitsprogramma

Het elektronisch stabiliteitsprogramma verwijst naar een elektronisch bestuurd rijassistentiesysteem voor motorvoertuigen, dat het uitbreken van de auto door opzettelijk remmen van afzonderlijke wielen tegengaat. Sinds 2011 is het handige assistentiesysteem een ​​onmisbare functie in een nieuwe auto- en in bedrijfsvoertuigen. De veiligheid van onze klanten staat voorop, daarom zijn we bijzonder trots dat al onze luchtveersystemen, of het nu gaat om extra of volledige luchtvering, ESP-compatibel zijn en daarom kunnen worden bediend met een geactiveerd stabiliteitsprogramma.

Elektromagnetische compatibiliteit (EMV)

Immuun voor elektromagnetische interferentie

Alle luchtveringen van Goldschmitt zijn getest op elektromagnetische compatibiliteit. De EMC-test zorgt ervoor dat de werking van een technisch apparaat niet wordt verstoord of beïnvloed door andere apparaten met ongewenste elektrische of elektronische effecten. Tegelijkertijd wordt ervoor gezorgd dat het geteste object ook geen storing met andere elektromagnetische apparaten veroorzaakt. Met andere woorden, het hefsysteem van de Pro-Serie is niet gevoelig voor externe elektrische en elektromagnetische interferentie en heeft geen andere elektromagnetische invloed op andere apparaten. Zo kunnen we u in elke omgeving een soepele werking van onze luchtveersystemen garanderen.

Laadvermogen

Meer laadvermogen dankzij luchtvering

Als het laadvermogen van uw camper niet voldoende is, is er bij veel voertuigen een latere uitbreiding van het laadvermogen mogelijk. Een volledige, dus 4-kanaals, luchtvering is een populair product om zowel het rijcomfort, als het toegestane totale gewicht of de asdruk te optimaliseren. Voorwaarde voor een lading is een bijbehorend laadtestrapport voor uw voertuigmodel. Wij adviseren u graag en controleren voor u of er een bijbehorend rapport beschikbaar is voor uw voertuig en of er kosten aan verbonden zijn. Let erop dat ook het laadvermogen van de banden en velgen een belangrijke rol speelt bij een toename van de belasting. Onze aluminium velgen uit de GSH- of GSM-serie hebben een zeer hoog laadvermogen en zijn daarom bij uitstek het beste geschikt voor het laden.

Praktische hulp

De luchtbalgen van een extra luchtvering worden meestal tussen de originele veer en het voertuigframe op de achteras gemonteerd. Hierdoor kan de luchtveer de standaard stalen veer ondersteunen bij het werken met de veer en de veerkrachten op een bijzonder zachte manier in het voertuigframe geleiden. Met behulp van onze precies passende montagebeugels kan de luchtvering eenvoudig en betrouwbaar worden geïnstalleerd. Afhankelijk van het voertuigtype worden dubbele balgen, kegelbalgen of rolbalgen als veerelementen gebruikt. Dankzij de flexibele instelmogelijkheden voor de luchtdruk in de luchtbalgen kan de achterkant van zwaar beladen campers, bestelwagens of bedrijfsvoertuigen permanent worden verhoogd. Kampeerauto’s met een lange achterover bouw hebben te kampen met vermoeide en overbelaste stalen veren. Met een extra luchtvering brengt u uw voertuig weer op niveau en profiteert u van een beter rijgedrag van uw camper of bestelwagen.

Het systeem is uiterst eenvoudig te bedienen, de luchtbalgen op de achteras kunnen synchroon worden gevuld met slechts één druk op de knop. Als gevolg hiervan wordt de achterkant van het voertuig opgetild zonder torsie. Als de kampeerauto aan een kant hangt na het vullen van de luchtbalgen vanwege het ontwerp of de belasting, kan de te hoge kant gemakkelijk worden verlaagd met een druk op de knop. Zo is bediening met één hand te allen tijde gegarandeerd.

Technisch en optisch een echte blikvanger, het optionele Soft Touch bedieningspaneel voor uw luchtveersystemen.

Het interieur van moderne auto’s, bestelwagens en vooral campers steeds esthetischer wordt, lijken achteraf aangebrachte bedieningselementen vaak op een oud bollig iets. Exclusief voor de Fiat Ducato vanaf modeljaar 2006. De bovengenoemde schakelaars worden vervangen door een homogene Soft Touch folie, waarvan de drukpunten nu nog gemakkelijker en betrouwbaarder kunnen worden bediend. Dankzij de moderne look en de precies passende integratie in het beslaggebied past het soft-touch bedieningspaneel nog beter in het totaalbeeld van hoogwaardige campers en bestelwagens. Daarom bied Goldschmitt een gemakkelijke en eigentijdse bediening van uw hulpluchtveersysteem. Het nieuwe bedieningspaneel is optioneel verkrijgbaar voor de Fiat Ducato en haar zussen van Citroën en Peugeot. Het kan ook worden ingebouwd in bestaande Goldschmitt hulplucht systemen.

Innovatieve oplossingen voor overbelaste voorassen.

Het gewicht op de vooras van kampeerauto’s is kan bij diverse modellen een groot probleem zijn. Dit speelt met name bij luxe campers, volledig geïntegreerde of alkoofmodellen. Zware voorruiten en bijvoorbeeld  hefbedden zorgen ervoor dat de voertuigen letterlijk op hun knieën komen en de bodemvrijheid snel afneemt. Last but not least lijden rijcomfort, wegligging en veiligheid onder de overbelaste standaardophanging. Onze innovatieve hulpluchtveren, die speciaal zijn ontwikkeld voor de vooras van de Iveco Daily en de MAN TGL, bieden een oplossing.

Extra luchtvering voor de vooras van de Iveco Daily

De revolutionaire extra luchtvering voor de vooras van de Daily is erg populair bij Iveco-chauffeurs. De krachtige luchtbalgen heffen de boeg van overbelaste voertuigen op en zorgen voor het best mogelijke comfort en de grootst mogelijke veiligheid. Dit aanzienlijk verbeterde rijgedrag wordt niet alleen gegarandeerd door de luchtvering, maar ook door de verbreding van het spoor dat bij de installatie hoort. De Iveco Daily 60, 65 en 70C hebben een extra 74 millimeter, de Type 50C zelfs 116 millimeter, wat tot uiting komt in een betere wegligging en minder vatbaarheid voor zijwinden. De luchtvering kan eenvoudig achteraf worden ingebouwd in campers met of zonder verhoogde cabine. Met behulp van de standaardcompressor inclusief het bedieningspaneel van de cabine kunt u eenvoudig de luchtdruk in de balg regelen en deze op elk gewenst moment opnieuw instellen. Verlichte manometers zijn optioneel verkrijgbaar.

Voorasoptimalisatie voor de MAN TGL

Als u op zoek bent naar een modern basisvoertuig in de 7,5 ton-klasse, komt het merk MAN in zicht. De voormalige “Truck of the Year” met zijn uitstekende rijeigenschappen en geweldige economie is de ideale basis voor luxe campers. Maar goede dingen kunnen nog beter worden gedaan, daarom hebben de technici van Goldschmitt extra luchtvering ontwikkeld voor de vooras van de MAN TGL. Met dit innovatieve systeem kan de vooras precies worden afgestemd op het huidige voertuiggewicht, de wegomstandigheden of de individueel gewenste rijervaring. De luchtbalgen halen hun perslucht uit het ingebouwde persluchtsysteem en worden bediend via een cockpitbedieningspaneel. Na het grote succes van de Iveco-voorasluchtveer, konden we het assortiment voor hoogwaardige camperchassis tussen de vijf en twaalf ton completeren met de MAN-versie.

Verkrijgbaar voor de volgende merken en types

Citroën Jumper, vanaf 1994 (achteras) Mercedes Sprinter, 1995 – 2018 (Hinterachse)
Fiat Ducato, vanaf 1994 (achteras) Mitsubishi L200, vanaf 2001 (Hinterachse)
Fiat Fullback, vanaf 2016 (achteras) Nissan Interstar, 2002 – 2010 (achteras)
Ford Ranger, vanaf 1998 (achteras) Nissan Navara, vanaf 1986 (achteras)
Ford Transit, vanaf 1991 (achteras) Nissan NV400, vanaf 2010 (achteras)
Ford Transit Custom, vanaf 2012 (achteras) Opel Movano, vanaf 1998 (achteras)
Isuzu D-Max, vanaf 2012 (achteras) Peugeot Boxer, vanaf 1994 (achteras)
Isuzu Trooper, 1991 – 2002 (achteras) Renault Master, v 1997 (achteras)
Iveco Daily, 1990 – 2006 (achteras) Toyota Hilux, vanaf 1989 (achteras)
Iveco Daily, ab 2006 (vooras / achteras) VW Amarok, vanaf 2010 (achteras)
MAN TGL, vanaf 2005 (vooras) VW Crafter, 2006 – 2016 (achteras)
Mazda BT-50, vanaf 2006 (achteras) VW LT, 1995 – 2006 (achteras)

Prijs en-of wijzigingen voorbehouden evenals druk- en zetfouten