0Item(s)

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Product was successfully added to your shopping cart.

Goldschmitt

GOLDSCHMITT

U bent op zoek naar hydraulische steunen, volledige luchtvering, hulpluchtvering, of mooie lichtmetalen velgen onder uw camper dan bent u bij ons aan het juiste adres.

Ons team kan u juist informeren wat er op maat onder uw camper past. Bij Goldschmitt in Duitsland hebben we een uitvoerige training gehad zodat we precies weten hoe we deze materialen volgens de Goldschmitt voorwaarden kunnen monteren.

Elke camper is anders, daarom is het nodig dat u de juiste gegevens van uw camper meeneemt zodat wij u goed kunnen helpen.

De Jong Hattem Premium Goldschmitt Partner.

Het verschil tussen luchtvering en hulpluchtvering:

Bij hulpluchtvering wordt er bij de reeds bestaande ‘stalen’ vering een luchtbalg geplaatst die de bestaande vering meehelpt te veren en het voertuig dus hoger kan zetten. Het kan zijn dat de oudere vering niet meer genoeg capaciteit heeft maar bij een zwaardere belasting dan normaal kan ook hulpluchtvering een  uitkomst bieden. Een kampeerauto moet voor ideale rijeigenschappen nu eenmaal  enigszins voorover staan. Bij volledige luchtvering wordt de bestaande ‘stalen’ vering verwijdert en wordt daarvoor in de plaats een luchtbalg geplaatst. Nu is de veerweg volledig door de luchtbalg bepaald. Het voordeel is tevens dat het voertuig verder kan zakken dan met een ‘stalen’ veer. Bij een hulpluchtvering zakt het voertuig zover totdat de ‘stalen’ vering het weer op zich neemt. Hulpluchtvering-systemen zijn vele malen voordeliger dan volledig luchtveringsystemen. Hulpluchtveringen kunnen eenvoudig en lux aangebracht worden. Van zonder compressor en manometers tot luxe compressoren met manometers of zelfs indicatoren voor de minimale druk bewaking. Volledige luchtveringsystemen zijn sets met hoogwaardige systemen aangezien je volledig afhankelijk bent van het systeem. Hulpluchtvering is daarom ook duidelijk goedkoper dan volledige luchtvering.

Afbeelding

AirDriveControl (ADC)

 

Revolutionair Luchtvering-bediening.

Goldschmitt biedt bij de AirdriveControl twee soorten volledige luchtveringen toe. Een 2-kanaals en een 4-kanaals systeem. Het 2-kanaals systeem staat voor twee luchtbalgen op één as. Dit kan de voorzijde maar ook de achterzijde zijn. 4-kanaals luchtvering bestaat uit 2x 2 luchtbalgen ofwel de vóór- en achteras voorzien van 2 luchtbalgen. Een ideaal systeem bestaat uit 4-kanaals luchtvering met de mogelijkheid om het voertuig volledig te laten zakken zodat deze lager wordt dan standaard (ideaal voor stallingen met een lage doorrijhoogte! Maar ook kan het ideaal zijn voor veel bodemvrijheid. Met een druk op de knop geeft de luchttank druk aan de luchtbalgen en staat binnen enkele seconde het voertuig in een extreem hoge positie. De mooiste optie is natuurlijk het waterpas-stellen met de luchtvering. Met een druk op de knop staat uw voertuig waterpas.

 

Kortom:

Voertuig duidelijk lager kunnen maken dan standaard

Voertuig duidelijk meer bodemvrijheid kunnen geven

Waterpas stellen met een druk op de knop

Luchttank voor snelle reactie

Voorgeprogrammeerde standen voor watertank legen of schuin stallen i.v.m. afwatering

3.5 inch Touchscreen bedieningspaneel

Weegfunctie per as

Sport-modus voor diverse modellen

Altijd de gelijke rij-positie

Eenvoudige bediening leverbaar voor verhuur of transportvoertuigen

Afbeelding

RouteComfort

Meer comfort in de voorvering? Goldschmitt biedt u vele mogelijkheden. De spiraalveer zelf kan vervangen worden waardoor de veerweg duidelijk beter gemaakt wordt. In enkele situaties is het juist wenselijk om de spiraalveer én de schokdemper te veranderen zodat het weggedrag duidelijk verbetert. Veercomfort wordt daardoor duidelijk verbeterd maar wat dacht u van de rijeigenschappen bij bochten of uitwijken van het voertuig.

 

Kenmerken

Verhoogd veercomfort

Perfecte demping

Rijeigenschappen verbetering

Met aanpassing van de achtervering voelt het aan als een compleet ander voertuig

Geschikt voor Jumper, Ducato en Boxer vanaf 2006

Ook voor Al-ko Chassis

Afbeelding

Hydraulische steunen

 

Pro-serie

Iedereen kent wel de extreem sterke hydraulische cilinders die de kampeerauto volledig kunnen optillen om deze in een gewenste positie te krijgen. Automatisch waterpasstellen per knop druk. Goldschmitt is al vele jaren bekend met deze systemen. De Pro-serie is het paradepaardje met vele voordelen maar ook vele echte veiligheidsaspecten. Het optillen van hele kampeerauto’s moet zeker niet onderschat worden. Wat indien één steun opeens niet meer goed functioneert en het voertuig stond met een wiel los van de grond?? Willen we eigenlijk wel de hele  kampeerauto zo extreem hoog hebben staan zodat we met een extra traptrede moeten instappen?? Waarom eigenlijk niet met de tijd mee en via de Smartphone de steunen bedienen?? Goldschmitt heeft op deze eigenlijk hele normale vragen een goed antwoord.

Goldschmitt is de enige fabrikant die officieel de steunen mag laten gebruiken als krik. Waarom? Eigenlijk heel simpel, de steun is beveiligd tegen vanzelf in kunnen zakken.
Indien een slang breekt of lek raakt zal de steun echt blijven staan, wel zo safe! Hierdoor kunt en mag u echt zonder problemen de krik thuis laten en gewicht besparen!  Met het wisselen van winterbanden of omleggen van sneeuwkettingen erg plezierig. Wat dacht u van diefstalbeveiliging. Ook hiervoor is het zeer geschikt aangezien de  steunen niet inzakken. Het systeem werkt een fractie trager dan gemiddeld en dat zorgt er voor dat het systeem minder hoogte verspeeld en u een minder hoge instap heeft.  Het tijdsverschil in levellen is uiteindelijk niet echt merkbaar. Zo zijn ook beide  aansluitingen van de leidingen op een steun aan de bovenzijde aangebracht. De kans op kapotrijden wordt hiermee zeer klein gemaakt. Daarbij krijgt elke steun twee leidingen die van de pomp rechtstreeks naar de pomp gaan en geen ringleidingen waardoor de ene steun de andere kan beïnvloeden. Optioneel kunt u met uw IPhone de steunen bedienen en heeft u geen extra bedieningspanelen meer in het zicht.

Uiteraard bieden wij u diverse type en lengtes in de hydraulische cilinders zodat onder praktisch elk type kampeerauto een systeem gebouwd kan worden.

 

Kenmerken:

Drie verschillende bedienings-vormen

Made in Germany

Officiële krik-functie (HRP-technologie)

Beveiliging tegen diefstal

Extreem licht in gewicht

Grote beweegbare schalen onder de steunen

Afbeelding

Gewichtsverhoging / Auflastung

 

Wij bieden u diverse mogelijkheden om het maximale gewicht van de kampeerauto hoger te kunnen zetten dan de fabrikanten van het onderstel zelf. Door middel van
het aanpassen van het voertuig kunnen vele voertuigen honderden kilo’s meer drager.Vraag speciaal voor uw voertuig de mogelijkheden aan. Wij hebben daarvoor het
chassisnummer en het merk/type alsmede het modeljaar nodig.

 

Voorbeelden:

Ducato Maxi 2016 met maximaal 4.500kg naar 4..800kg

Ducato bus 2014 met maximaal 3.300kg naar 3.500kg

Renault Master naar 3.850kg

Etc.

Afbeelding

Spoorverbreders

 

Staan uw wielen erg ver naar binnen? Wij hebben de oplossing door de juiste
spoorverbreders te plaatsten. Speciaal ontwikkeld per voertuigtype. Voor vele
verschillende kampeerauto-onderstellen leverbaar!

Lichtmetalen velgen

Afbeelding
Goldschmitt spiraalveren
Goldschmitt spiraalveren
Goldschmitt luchtveren
Goldschmitt luchtveren
Afbeelding
Afbeelding

Prijzen (Jaar 2017)  inclusief standaard montage. Elk voertuig is specifiek en kan dus een meerprijs geven t.o.v. de genoemde prijzen. Vraag daarom, na voertuiginspectie, specifiek voor uw voertuig de prijs.

Spiraalveren aan de voorzijde, Ducato                                 €  845,=

Comfort veerpoot met spiraalveer en demper                      €  1.145,=

Hulpluchtvering 2-kanaals enkel-achteras, Ducato              €  1.199,=

Inclusief compressor (medium), Li/Re gescheiden, Inbouwpaneel dashboard.

                           

Hulpluchtvering 2-kanaals enkel-achteras, Al-Ko                €  2.525,=

Inclusief compressor(medium), Li/Re gescheiden, Inbouwpaneel dashboard.

 

Volledige luchtvering vooras, Ducato                                  €  5.150,=

Inclusief compressor, AirDriveTouch-paneel, Noodvulling, Weegfunctie.

 

Volledige luchtvering 2-kanaals enkel-achteras, Ducato     €  5.175,=

Inclusief compressor, AirDriveTouch-paneel, Noodvulling, Weegfunctie.
(Exclusief eventuele stabilisator € 815,=)

 

Volledige luchtvering 2-kanaals enkel-achteras, Al-Ko        €  4.599,=

Inclusief compressor, AirDriveTouch-paneel, Noodvulling, Weegfunctie.

 

Volledige luchtvering 4-kanaals enkel-achteras, Ducato     €  8.090,=

Inclusief Auto-level, AirDriveRouch-paneel, weegfunctie, noodvulling
(Exclusief eventuele stabilisator € 815,=)

 

Hydraulische steunen 4 stuks met breukbeveiliging                                     €  6.090,=

Inclusief basic-bedieningspaneel, Officiële krik-functie, TeleStar (Ducato)

Meerprijs voor Hydraulische steunen:           Comfort-bedieningspaneel     €    305,=

Meerprijs voor Hydraulische steunen:           I-Lift, IPhone-bediening          €    405,=

 

Losse velgen:

GSM 4, 15”     ( Antraciet-mat óf Dark-chroom )                   €     199,=

GSM 4, 16”     ( Antraciet-mat óf Dark-chroom)                    €     209,=

GSM 6, 16”     ( Antraciet-polished óf Zilver-black)               €     229,=

GSM 8, 16”     ( Antraciet-polished )                                     €     219,=

GSH 5, 18”     (Black-polished )                                            €     209,=

Spoorverbreder-set (2 stuks) 60 mm, Ducato / Sprinter       €     289,=

 

Let op: (Prijs-) Wijzigingen, fouten, vergissingen zijn helaas mogelijk, daarom zijn genoemde prijzen niet bindend!

Prijs-voorbeelden zijn bijna altijd Fiat X250. Incl. 21% BTW Stand 2017) zie ook:  www.dejonghattem.nl